מדריכים
  המדריך למכירת דירה
  המדריך לשוכר דירה
  המדריך לרכישת דירה מיד שניה
  המדריך למשקיע בנדל"ן
  השקעות נדל"ן בחיפה
  הדרך להשקעת הנדלן הראשונה שלי
  המדריך לרוכש דירה מקבלן
  המדריך להתחדשות עירונית
המדריך למשקיע בנדל"ן
הדרך להשקעת הנדלן הראשונה שלי

הדרך להשקעת הנדל"ן הראשונה

במסגרת עבודתי במכללת cash flow   יוצא לי לפגוש ולשוחח מדי יום עם אנשים המתעניינים בתחום ההשקעות בנדל"ן.

אחת השאלות הראשונות המועלות בפניי היא האם ההשקעה בנדל"ן מסוכנת, ואני אומר שלא! רבותיי, השקעה בנדל"ן איננה מסוכנת, נהפוך הוא , היא בטוחה קלה ופשוטה, כל עוד יודעים בכל רגע נתון מה עושים ונצמדים לתוכנית. אך מהי התוכנית?!

 

לפני כשנה , כאשר הגעתי למכללה , הייתי מאוד נלהב.

ידעתי שאני מחפש עסקת נדל"ן שתניב לי מעל 10% תשואה. נשמע לכם טוב נכון? במיוחד בהתחשב שהממוצע הארצי באותה תקופה עמד על 5% תשואה מהשקעות בנדל"ן (לפי השיטה המקובלת והלא נכונה למדידת תשואה של רוב המשקיעים).

מסקר שערכתי עם אותם מתעניינים בהשקעה בנדל"ן גיליתי שעסקה עם 10% תשואה נתפסת בעיניהם כמציאה אמיתית! כמשהו שאליו הם מכוונים , ואני שואל למה? , מה מביא את אותם אנשים לחפש את העסקאות עם אותה תשואה ולאן הם רוצים להגיע באמצעות ההשקעה בנדל"ן.

באשר לשאלה הראשונה גיליתי שאותם אנשים מחפשים 10% תשואה כיוון שעסקאות עם 10% תשואה נחשבות לעסקאות מניבות תשואה עודפת. (בכל זאת הממוצע הארצי מסתכם בתשואה של 5% שנתי זוכרים?!)

לגבי השאלה השנייה ששאלתי את אותם משקיעים פוטנציאליים, "לאן אתם מכוונים להגיע בזכות ההשקעה בנדל"ן?" ,הרוב המוחלט לא ידע לענות.- כאן למעשה מתחילה הבעיה! זוהי למעשה הסיבה מספר 1 שמובילה 85% ממשקיעי הנדל"ן להפסיד כסף בסופו של יום.

 

בואו נמשיל הדבר לנסיעה במכונית מהבית לעבודה.

 אתם קמים בבוקר , מתלבשים, מסיימים את הסידורים בבית ויוצאים ליום עבודה נוסף.

נכנסים לרכב ו... באותו רגע אתם יודעים בדיוק לאן אתם מתכוונים לנסוע, באילו רחובות אתם מתכוונים לעבור בדרככם לעבודה וברוב המקרים, בדיוק כמה זמן זה ייקח לכם להגיע.

עכשיו, דמיינו שנכנסתם לרכב ופתאום אתם מגלים ש... אין לכם מושג איך אתם מגיעים אל היעד שלכם , ואפילו אין לכם מושג מהו היעד שלכם. כל מה שאתם יודעים הוא שאתם צריכים ורוצים להגיע לעבודה, אין לכם יעד, ואין לכם דרך.

 

התרחיש שתיארתי , מתאר בדיוק מה קורה לאותם משקיעי נדל"ן. לרוב המוחלט אין יעד סופי, הם לא יודעים לאן הם רוצים להגיע. התשובה הנפוצה שאני מקבל היא: אני רוצה לעשות הרבה כסף , או , אני רוצה להשיג הכנסה פאסיבית, הכול טוב ויפה אבל כל עוד זה לא מקומט למספרים , לכמה בדיוק אתם רוצים להגיע, ולזמן, תוך כמה זמן אתם מתכוונים להגיע לאותם מספרים , צר לי לאכזב אתכם , אתם אבודים.

 

רבותיי, כדי להשקיע בנדל"ן אתם חייבים יעדים ברורים!  אתם חייבים לדעת בדיוק מה אתם רוצים מעצמכם ותוך כמה זמן אתם מתכוונים להגיע אל המטרה. היעד צריך להיות ריאלי, יעד שניתן לכבוש בהתחשב במצבכם הכלכלי נכון להיום. אחרי שתגדירו לעצמכם את היעד, תשבו ותחשבו טוב טוב מה אתם רוצים מעצמכם תוכלו לשבת ולתכנן את הדרך.

משקיע בלי דרך ובלי יעד הינו משקיע מבולבל, משקיע נפוץ.

המשקיע הנפוץ  הולך לאיבוד כיוון שאינו ממוקד , כיוון שהוא לא הגדיר מטרה, הוא מגיע  למוכרי נכסים ולמתווכים ומתחיל לחפש עסקאות אך הוא לעולם לא ימצא, כיוון שהוא עצמו לא יודע מה הוא מחפש. אין לו דרך ואין לו מטרה.

 

אני אומר שהדרך והמטרה חשובים יותר מהידע המקצועי, ידע הינו דבר נרכש וניתן לקנותו, אך הגדרה של מטרות אישיות איננה ניתנת לרכישה ודורשת חשיבה עמוקה , ולכן :

1)      קחו דף ועט וכתבו את שאיפותיכם , לאן אתם רוצים להגיע? , היכן אתם רוצים לראות עצמכם עוד 5 שנים מהיום? , ולמה? החשיבות של "הלמה" משמעותית מאוד והכרחית להצלחתכם במשימה- השאלה, למה? תזכיר לכם בדיוק לשם מה אתם עושים מה שאתם עושים ותמלא אתכם בכוחות חדשים ובדרייב בדיוק שתרגישו שהתייאשתם.

 

2)      לאחר שהגדרתם לעצמכם את המטרות החלו לכתוב את הדרך. כתבו לפחות 10 דרכים וחלופות שיאפשרו לכם להגיע אל המטרה, דמיינו וכתבו כל מה שעולה לכם בראש גם אם באותו רגע נתון זה נראה לא מציאותי, זכרו שאין דבר כזה לא מציאותי או לא יכול , הכול בראש ואתם יוצרים לעצמכם את המציאות. זה גם זמן טוב להוציא מהלקסיקון את המושג "לא יכול להיות" או "לא יתכן" בכל תחום בחיים!

 

3)      לאחר שגיליתם מספר דרכים להגיע אל המטרה בחרו את הדרך שנראית לכם הכי הגיונית, הכי מתאימה לכם והכי פשוטה ליישום.

 

4)      רכשו ידע- ידע הוא כוח. הידע הוא הרכב שייקח אתכם בדרך שבחרתם עד למטרה הסופית.

 

ועכשיו אחרי שהגדרתם מטרה , אחרי שמצאתם את הדרך, ואחרי שרכשתם את כל הידע לו אתם נזקקים כדי להגיע אל המטרה –צאו לדרך!!!

 

אתם תגלו שהדרך הרבה פחות מפחידה והרבה יותר קלה ממה שדמיינתם לעצמכם ברגע שבו אתם יודעים מה אתם רוצים וכאשר אתם יודעים בדיוק איך להשיגו...

 

 

 

שלכם אביב אוחנה

משקיע בנדל"ן- קב' שלהבת