מדריכים
  המדריך למכירת דירה
  המדריך לשוכר דירה
  איך למצוא את הדירה הנכונה
  אופציה להארכת תקופת השכירות
  בדיקת מצב הדירה
  בטחונות נפוצים לקיום החוזה
  דמי השכירות
  דע מול מי אתה עומד
  מחיר השכירות המלא
  עזיבת הדירה לפני סיום החוזה
  תיקונים שיפוצים והשבחת המושכר
  שיפור מעמד השוכרים משנת 2017
  המדריך לרכישת דירה מיד שניה
  המדריך למשקיע בנדל"ן
  המדריך לרוכש דירה מקבלן
  המדריך להתחדשות עירונית
המדריך לשוכר דירה
תיקונים שיפוצים והשבחת המושכר

את נושא התיקונים והשיפוצים בדירה יש לקבוע במנגנון מוסדר מראש, שאחרת אתם עלולים להתגורר בדירה שיש בה מתקנים שאינם פועלים ואם תרצו לתקן תצטרכו לתקן בעצמכם ועל חשבונכם.
 
 
תיקון נזקים על מי
נהוג שבעל הדירה נושא באחריות לתיקון בעיות יסודיות בדירה שנובעות מבלאי סביר כגון רטיבות, חשמל ואינסטלציה, ואלו השוכרים דואגים לתיקון נזקים שנגרמו כתוצאה משימוש לא סביר בדירה. יש בעלי דירה שיכתבו אחרת בחוזה ואם לא תשימו לב תמצאו את עצמכם נאלצים לתקן נזקים שנגרמו בדירה בעת שהותכם בה, גם אם לא נגרמו באשמתכם, ולחילופין נזקים שייגרמו בדירה לא יתוקנו ואז איכות החיים שלכם תרד.
 
מועד התיקון
יש לקבוע בחוזה מנגנון שיסדיר תוך כמה זמן על בעל הדירה לתקן את הקלקולים. תשדלו שיהיה זמן קצר ככל האפשר, במיוחד אם מדובר בנזק שמשבש את שגרת יומכם כמו לדוג' דוד שמש שהתקלקל. כדאי להוסיף שבמידה ובעל הבית לא יתקן בזמן שנקצב תוכלו אתם להזמין בעל מקצוע שיתקן הנזק ותוכלו לקזז עלות התיקון משכר הדירה.
 
שיפוץ והשבחת הדירה
ניתן להסכים בחוזה יחד עם בעל הדירה על שיפוץ שיערך לדירה עם כניסתכם ושבעל הדירה ישתתף בעלות השיפוץ כולה או חלקה. במידה ולא תעשו זאת ותשפצו את הדירה על חשבונכם יכול לקרות אחד משניים, או שבעל הדירה יבקש שתחזירו את מצב הדירה לקדמותו ואז תהיה לכם עלות נוספת במועד העזיבה, או שבעל הדירה יסרב להשתתף בעלות השיפוץ.
 
על מנת למנוע מצב זה, ולהתאים את הדירה לצרכים בהשקעה מינימלית, תדאגו להכניס סעיפים מתאימים בחוזה שהשיפוץ נעשה בהסכמה ובעל הדירה יישא במרבית העלות. כמובן שגם בעל הדירה יוצא נשכר, שכן הנכס שלו מושבח או לפחות שומר על ערכו.