מדריכים
  המדריך למכירת דירה
  המדריך לשוכר דירה
  איך למצוא את הדירה הנכונה
  אופציה להארכת תקופת השכירות
  בדיקת מצב הדירה
  בטחונות נפוצים לקיום החוזה
  דמי השכירות
  דע מול מי אתה עומד
  מחיר השכירות המלא
  עזיבת הדירה לפני סיום החוזה
  תיקונים שיפוצים והשבחת המושכר
  שיפור מעמד השוכרים משנת 2017
  המדריך לרכישת דירה מיד שניה
  המדריך למשקיע בנדל"ן
  המדריך לרוכש דירה מקבלן
  המדריך להתחדשות עירונית
המדריך לשוכר דירה
בטחונות נפוצים לקיום החוזה

במאמר זה מביא המדריך לשוכר דירה את סוגי הביטחונות הנפוצים בתחום השכרת הדירות ומסביר את היתרונות והחסרונות שיש בכל אחד מהם.
 
 
שטר/ שק ביטחון
השטר/ השק ניתנים למימוש ישירות בהוצאה לפועל ללא צורך להגיש תביעה. מדובר בבטוחה עדיפה יחסית לכם השוכרים שכן היא נותנת לכם אפשרות להתגונן במידת הצורך. חשוב שתרשמו על השטר את הסכום, לא סחיר ולא ניתן להעברה, מאחר שיהיה קשה לכם הרבה יותר להתגונן כלפי צד שלישי כל שהוא בגלל מורכבות דיני השטרות. תדאגו לדרוש בחזרה את השטר עם סיום הסכם השכירות.
 
 
ערבים
לבעל הדירה תינתן האפשרות לתבוע את הערבים לתשלום שכר הדירה שלא שילמתם, נזקים שגרמתם לדירה והוצאות בעל הדירה בהליך. במידה והערבות נלווית לשטר הביטחון, יוכל המשכיר לפעול ישירות גם נגד הערבים בהוצאה לפועל ללא הגשת תביעה.
 
 
ערבות בנקאית
בטוחה טובה לבעל הדירה ובעייתית מבחינתכם השוכרים. הוצאת הערבות הבנקאית עולה כסף ויש לקבוע מי נושא בעלות זו ובנוסף לא כל אחד יקבל ערבות מהבנק שיבקש מכם שיהיה לכם כסף בחסכון כל שהוא אצלו בטרם יסכים להעמדת הערבות. במידה ולא תעמדו בחוזה יוכל בעל הדירה לממש את הערבות באופן שהבנק ישלם לו את הנקוב בסכום הערבות. במידה והסכמתכם לערבות, עליכם להגביל את הסכום בערבות ולקבוע סעיפים ספציפיים בלבד בחוזה שלגביהם תהיה בתוקף כמו אי תשלום שכר דירה, או אי פינוי במועד. תוסיפו סעיף בחוזה לקיום סעיפים אלה תינתן לכם ארכה בטרם יוכל בעד הדירה לממש הערבות.
 
תשלום שכר דירה מראש
במידה ואתם משלמים שכר דירה לשנה מראש מדובר בהרעה כספית ששווה כ- 5% בממוצע יותר מהסכום ששילמתם, כי הייתם יכולים להפקיד את הכסף בחסכון שנתי ולשלם מדי חודש. לכן במקרה זה תבקשו הנחה בשכירות וכן שיקלו אתכם מעט בביטחונות, מאחר והסיכון של הבעלים בדירה הופך להיות בעיקרו לעניין מועד הפינוי ולא לתשלומים השוטפים שכבר בידיו.