מדריכים
  המדריך למכירת דירה
  המדריך לשוכר דירה
  המדריך לרכישת דירה מיד שניה
  איך לבחור הלוואת משכנתא
  כללים ברכישת דירה בעזרת תיווך
  אז כמה זה עולה לנו- מחיר הדירה הכולל
  מסלולי הלוואת משכנתא
  זהירות- זיכרון דברים
  מס רכישה
  בדיקת זכויות הקניין בטרם רכישת דירה
  מה עושים במועד קבלת הדירה
  בדיקות בועדות תכנון ובניה
  לקנות דירה או לשכור
  איך למצוא את הדירה הנכונה
  הבנק למשכנתאות- מסמכים נדרשים
  בתים משותפים- מידע שחשוב לדעת
  הערת אזהרה בטאבו וחשיבותה
  המדריך למשקיע בנדל"ן
  המדריך לרוכש דירה מקבלן
  המדריך להתחדשות עירונית
המדריך לרכישת דירה מיד שניה
בדיקת זכויות הקניין בטרם רכישת דירה

לאחר שמצאתם את דירת החלומות המתאימה לכם מבחינת המחיר, המיקום, הגודל ועוד אתם מתבקשים לעצור ולחשוב. זה הזמן להכניס לתמונה עו"ד בטרם חתימה על מסמך כל שהוא וזאת על מנת שעו"ד יעזור לכם בביצוע מלוא הבדיקות המקדימות על הנכס, דבר המהווה הברח בטרם הרכישה, שכן מדובר באחת הרכישות הגדולות בחיים שלכם בסכום גבוה ובנכס שאתם עתידים להתגורר בו או להשכיר אותו.
 
אתם בטח מכירים אדם שרוכש רכב, כמעט תמיד אותו אדם לוקח את הרכב לבדיקה בטרם הרכישה ועל סמך מידע זה מחליט האם לרכוש את הרכב ובאיזה מחיר. נהיר כי כמדובר בדירה ששווייה עולה פי כמה על רכב יש לבצע בדיקות רציניות מבחינה משפטית לאחר מציאת הדירה.
 
עליכם לבדוק ראשון את המצב המשפטי של הדירה ולשם כך תבדקו לדעת היכן היא רשומה. האם הדירה רשומה בלשכת רישום מקרקעין (טאבו), במנהל או בחברת משכנת אחרת.
 

  1. במידה והדירה רשומה בטאבו יש לבדוק את הפרמטרים כדלקמן:
  1. פרטי המוכרים- האם זהים למופיע בתעודת הזהות שלהם; 
  1. האם המוכרים רשומים כבעלים של הדירה או שמא חוכרים. במידה והם רשומים כבעלים של הדירה זה המצב הטוב ביותר מבחינה משפטית של דירה ומקל על הבדיקה שכן יש להם את האפשרות לעשות עם הדירה כרצונם בתור בעליה.

    במידה והמוכרים רשומים כחוכרים, יש לכמה זמן חוזה החכירה והאם דמי החכירה השנתיים הוונו. במידה ואין היוון של דמי החכירה למנהל קחו בחשבון עלות נוספת חודשית בגין חכירה למדינה ועל הדבר להתבטא במחיר הדירה. בנוסף במידה וחוזה החכירה עומד לקראת סיום יש לבדוק שהמנהל מתכוון לחדש אותו לתקופה ארוכה נוספת.

 

  1. בדיקה של שעבודים- האם למוכרים יש הלוואת המשכנתא שלקחו בגין הדירה או עיקולים שהוטלו על הדירה בגין חובות אחרים של בעלי הדירה. במידה והתשובה לכך חיובית יש להסדיר במסגרת החוזה את אופן הסרת השעבודים הנ"ל ולהתנות את קצב תשלומי התמורה בהסרת השעבודים.
  1. בדיקה של ייעוד הדירה- יש לבדוק כי הדירה מיועדת למגורים ולא אמורה לשמש כמחסן, שאז עלולה להיווצר לכם בעיה ותמחור הדירה צריך להיות נמוך הרבה יותר.
  1. האם הדירה רשומה בפנקס השטרות או הזכויות או הבתים המשותפים-


    פנקס הבתים המשותפים- במידה ומדובר בדירה שנמצאת בבית שיש בו דירות נוספות ונרשם בפנקס הבתים המשותפים יש להזמין מהטאבו תמורת תשלום אגרה (62 ₪ נכון לשנת 2008) צו רישום תשריט ותקנון בית משותף.
    1. צו רישום- על מנת שתראו שהבניין נרשם כבית משותף כדין.
    1. תשריט- על מנת שתבדקו שמצב הדירה בפועל זהה למפורט.
    1. תקנון בית משותף- על מנת שתדעו את כללי השיתוף והרכוש המשותף או כזה שהוצא מהשיתוף בבנין שבו אתם מתגוררים, כמו לדוג' שלדירה בקומה העליונה מוצמד הגג.


2. במידה והדירה רשומה במנהל ואינה רשומה בטאבו עליכם לקחת בחשבון כי לצורך בדיקות מקדימות כיום במנהל מקרקעי ישראל יש להצטייד ביפוי כח מטעם המוכרים. במינהל יש לבדוק את הפרמטרים כדלקמן:
 

      1. לבדוק שפרטי המוכרים כפי שמופיעים בתעודת הזהות שלהם זהים לפרטים המופיעים באישור הזכויות במנהל.
      1. לבדוק בחוזה החכירה מתי החכירה מסתיימת. אם החכירה מסתיימת בעתיד הקרוב לבדוק האם המנהל מתכוון לחדש את חוזה החכירה ובאילו תנאים.
      1. לבדוק שזכות החכירה הוונה ובמידה ואינה מהוונת לבדוק מה סכום התשלום החודשי/ שנתי שיש לשלם עבור דמי חכירה.
      1. בדיקת יעוד הדירה ושעבודים.

 
3. במידה והחברה רשומה אצל חברה משכנת- יש לבקש מחברה זו אישור זכויות ולבדוק אצלה את הבדיקות בדומה לבדיקות במנהל.


* שם פרטי:   * שם משפחה:
שם חברה:     טלפון:
  פקס:   * דוא"ל:
  הודעה:
   
 הצטרף למאגר הלקוחות
אזורים:
תחומי עניין:
חוזים
קבלת מידע נוסף