מדריכים
  המדריך למכירת דירה
  המדריך לשוכר דירה
  המדריך לרכישת דירה מיד שניה
  איך לבחור הלוואת משכנתא
  כללים ברכישת דירה בעזרת תיווך
  אז כמה זה עולה לנו- מחיר הדירה הכולל
  מסלולי הלוואת משכנתא
  זהירות- זיכרון דברים
  מס רכישה
  בדיקת זכויות הקניין בטרם רכישת דירה
  מה עושים במועד קבלת הדירה
  בדיקות בועדות תכנון ובניה
  לקנות דירה או לשכור
  איך למצוא את הדירה הנכונה
  הבנק למשכנתאות- מסמכים נדרשים
  בתים משותפים- מידע שחשוב לדעת
  הערת אזהרה בטאבו וחשיבותה
  המדריך למשקיע בנדל"ן
  המדריך לרוכש דירה מקבלן
  המדריך להתחדשות עירונית
המדריך לרכישת דירה מיד שניה
זהירות- זיכרון דברים

לאחר שיגעתם ומצאת את דירת חלומותיכם, המתאימה לצרכים שלכם מבחינה המיקום, הגודל ובעיקר המחיר יש לנהוג במשנה זהירות בטרם חתימה על מסמך כל שהוא. זיכרון דברים מוכר אצל רובכם כמעין הסכמה מקדמית בדרך לחוזה שייחתם לאחר מכן, במסגרתו מסכמים חלק מהפרטים בנוגע לרכישת הדירה, כמו מחיר, מועד פינוי ועוד, זאת בדרך כלל על מנת להבטיח לכם הרוכשים כי הנכס ישמר לכם מפני מתעניינים אחרים.
 
קחו בחשבון כי במידה ובזיכרון הדברים ישנם מרבית הפרטים המהותיים הקשורים ברכישת הנכס כגון פרטי המוכרים והקונים, מחיר, מועדי תשלום וזמן פינוי, דבר זה עלול להוביל לכך שזיכרון הדברים מבחינה משפטית הנו חוזה מחייב לכל דבר ועניין. הדבר יהיה חמור ביותר אם תגלו לאחר החתימה על זיכרון הדברים כי יש בעיות עם הנכס כמו לדוג' עיקולים, בניה לא חוקית או בעיות אצלכם בתזרים המזומנים לצורך הרכישה ותרצו לסגת מהעסקה, שאז אתם עלולים להיות מחויבים בפיצויים למוכרים בגין רצונכם לבטל את העסקה, או שתצטרכו לקיים עסקה שאינה מתאימה לכם ובנוסף יכולת המיקוח שלכם בנוגע לתנאי החוזה נפגעת.
 
בעיה נוספת עם זיכרון הדברים קשורה בהיבט הדיווח לרשות המס שכן חלה חובת דיווח על העסקה לא יאוחר מ- 60 ימים ממועד החתימה על זיכרון הדברים, שאם לא כן אתם עלולים להיות מחויבים בריבית גבוהה בגין איחור בדיווח על המיסים שעליכם לשלם בגין העסקה.


דירטיפ: היזהרו במיוחד מזיכרון דברים שמבקשים מכם המוכרים לחתום עליו, כזה שהמוכרים הכינו מראש או שהוכן מראש ע"י עו"ד מטעמם ומגן על האינטרסים שלהם בלבד.

עו"ד שתשכרו את שירותיו יבצע עבורכם בדיקות מקדימות בטרם החתימה על החוזה, על מנת שתוכלו לקבל את מלוא המידע הרלבנטי בגין העסקה והנכס בטרם חתימה על חוזה. עו"ד זה ידאג בין השאר שבזיכרון הדברים שעליו תחתמו יירשם בצורה מפורשת כי מדובר בשלב מקדמי בלבד בדרך לחתימה על חוזה מחייב וכי יש לסיים את מלוא הבדיקות בנוגע לנכס ולרצונכם לרכוש אותו, בטרם חתימה על חוזה .


* שם פרטי:   * שם משפחה:
שם חברה:     טלפון:
  פקס:   * דוא"ל:
  הודעה:
   
 הצטרף למאגר הלקוחות
אזורים:
תחומי עניין:
חוזים
קבלת מידע נוסף