מדריכים
  המדריך למכירת דירה
  למכור קודם או לקנות
  כיצד תמכרו לבד את דירתכם
  למה להשתמש בשירותי מתווך במכירת הדירה
  חובות המתווך כלפי המוכר בדירה שבתיווכו
  כמה מס נשלם בעת מכירת הדירה
  על מה כדאי למוכרים להקפיד בחוזה המכר
  דגשים למועד מסירת החזקה בדירה
  המדריך לשוכר דירה
  המדריך לרכישת דירה מיד שניה
  המדריך למשקיע בנדל"ן
  המדריך לרוכש דירה מקבלן
  המדריך להתחדשות עירונית
המדריך למכירת דירה
דגשים למועד מסירת החזקה בדירה

על מנת לעבור בצורה חלקה את יום פינוי הדירה וקבלת יתרת התמורה בגין המכירה, יש להקפיד על מספר פרמטרים. רצוי לפנות את שעות הבוקר של שני הצדדים על מנת לסיים בתחנות את מה שצריך כדי לעשות את כל המנהלות בצורה החלקה והמהירה ביותר.
 
ועד בית
יש לוודא עם ועד הבית כי שילמתם את מלוא חובותיכם עד למועד המסירה לרבות חובות שנפרסו בתשלומים עבור הוצאות תיקונים שהיו בבית בטרם מועד המסירה.
 
חשמל
יש לבצע קריאת מונה חשמל נכון למועד המסירה ולשלם את יתרת החוב נכון לאותו מועד. עליכם לוודא שהרוכשים חותמים על קריאת המונה החדשה וכן מעבירים על שמם את הבעלות על חשבון החשמל. את העברת הבעלות על חשבון החשמל ניתן לבצע בקלות יחסית באמצעות שיחה משותפת של הרוכשים והמוכרים למוקד 103 של חברת חשמל תוך קריאת המונה או לחילופין להגיע למשרדי חברת חשמל יחד עם הרוכשים ולבצע זאת במקום.
 
גז
לבצע קריאת מונה גז נכון למועד המסירה. לאחר מכן ניתן לפעול באחד משני מסלולים. א'- במידה והרוכשים מעוניינים לקנות את המנוי שלכם עליכם להגיע איתם למשרדי חברת הגז. אתם תקבלו בחזרה את הפיקדון שהפקדתם ותשלמו חוב אם ישנו ואילו הם יפקידו פיקדון ויעבירו על שמם את מנוי הגז. אופציה ב'- תציגו בפני המוכרים אישור על תשלום חשבון הגז ותבטלו את המנוי בחברת הגז, לרבות קבלת הפיקדון בחזרה. הרוכשים יעשו לעצמם מנוי בחברת גז כרצונם.
 
 

דירטיפ: להקפיד לסרב לקבל שק רגיל מהרוכשים עבור תשלום אחרון בגין הדירה, שכן אם יחזור השק והדירה כבר לא בחזקתכם הדבר יקשה עליכם בפעולת הגבייה לאחר מכן. לכן להקפיד לקבל שק בנקאי או תשלום במזומן של תשלום זה.
 
 
מים וארנונה
לבצע קריאת מונה מים נכון למועד המסירה. לאחר מכן עליכם לסור יחד עם הרוכשים למשרדי הרשות המקומית (העירייה), שם יש להסדיר את נושא תשלום חשבון המים על פי קריאה והארנונה לפי מועד הפינוי. בנוסף יש לבצע שם העברת בעלות של חשבונות אלו לשמם של הרוכשים.
 
בזק כבלים ודואר
במידה ומועבר קו טלפון, דואר ושירותי טלויזיה בכבלים יש לטפל גם בכך ישירות מול הגורמים הנ"ל. קיימת עדיפות לבצע זאת כמה ימים מראש. הדבר מקבל משנה תוקף אם אתם רוצים להעביר את השירותים הנ"ל לדירה החדשה שלכם.
 
 

דירטיפ: במועד המסירה אתם אמורים לקבל את יתרת הכספים המהווה בדרך כלל סכום גדול ומשמעותי מתוך סכום המכירה. לפעמים כשמדובר בעסקאות שמועד הפינוי בהן קצר יחסית, לא מגיעים מלוא האישורים הנדרשים מהמוכר להציג בפני הרוכשים עד למועד המסירה ולפיכך נשאר סכום כסף מתוך התשלום האחרון בנאמנות אצל עורך הדין של המוכרים.