מדריכים
  המדריך למכירת דירה
  המדריך לשוכר דירה
  המדריך לרכישת דירה מיד שניה
  המדריך למשקיע בנדל"ן
  המדריך לרוכש דירה מקבלן
  בדיקות ייחודיות ברכישת דירה מקבלן
  בדיקת זכויות הקניין בטרם רכישת דירה
  כמה מס נשלם ברכישת הדירה
  זהירות- טופס רישום לפרויקט
  בדיקה בועדת תכנון ובניה
  המחיר הכולל של דירה חדשה מקבלן
  מה עושים במועד קבלת הדירה
  על מה להקפיד בחוזה
  הבטחת הכספים ששילמתם לקבלן ולקחי קריסת חפציבה
  איך לבחור הלוואת משכנתא
  השאלה הנצחית- לקנות דירה או לשכור
  אחריות הקבלן כלפי רוכש הדירה
  פיצוי בגין איחור במסירת הדירה
  כיצד להבטיח הכספים ששולמו לקבלן
  המדריך להתחדשות עירונית
המדריך לרוכש דירה מקבלן
השאלה הנצחית- לקנות דירה או לשכור


מי מכם לא פגש מכר או הורה שאמר לו למה לך "לזרוק כסף" סתם על שכר דירה, תרכוש דירה בכסף הזה באמצעות החזר הלוואת משכנתא חודשי ולאחר תקופה של כ- 20 שנים אתה תהיה בעלים בדירת מגוריך. לאותם אלה אפנה בשאלה, מדוע לדעתכם עדיף ל"זרוק כסף" על ריבית של הלוואת משכנתא?
 
מבחינה כלכלית הוכח זה מספר רב של מחקרים מכבר כי רכישת דירה אינה בהכרח עסקה טובה יותר מאחרות ולעיתים ניתן בהשקעות אחרות להרוויח יותר. יחד עם זאת כשלוקחים את מגוון השיקולים שחלקם יובאו להלן, רואים שלא תמיד הבחירה האם לרכוש דירה מונעת רק משיקולים כלכלים ולעיתים ישנם שיקולים אחרים שגוברים, כך שבאופן כללי כל אחד מכם יחליט על בסיס הטעמים שמניעים אותו יותר.
 
שיקולים ברכישת דירה הקשורים לביטחון ושקט "ביתי מבצרי" חשובים למרב האנשים, למרות שמדובר בפיקציה בדרך כלל אם יש הלוואת משכנתא, במידה ולא תעמדו בהחזר החודשי הבנק יוכל לממש את הדירה על מנת להחזיר לעצמו את החוב בתוספות ריבית והוצאות נוספות.
 
עידוד מטעם המדינה שתרכשו דירה באמצעות מענקים והנחות יכול להטות את הכף גם מבחינה כלכלית לטובת כדאיות לעסקת הרכישה.
 
בסוף שנת 2008 היינו עדים לנפילות חדות בשווקי הבורסה העולמית, דבר המחזיר אותנו לשאלת ההשקעה החלופית בנדל"ן, השקעה שלפחות עד כה חשופה פחות לסיכונים גדולים מאחר ובדרך כלל ומדובר בנכס ששומר על ערכו ואף משביח את ערכו עם הזמן במרבית האזורים.
 

ישנם אנשים לא מעטים שעצם העמידה בהחזר הלוואת משכנתא חודשי גורם להם לחסוך את כספם, מה שאצל חלקנו הגדול לא היה קורה אלמלא היינו מוכרחים לשלם עבור ההלוואה מדי חודש באופן שוטף. אולי גם עצם החזר ההלוואה מונע מאיתנו רכישות רעות הרבה יותר מבחינה כלכלית כמו רכישת רכב חדש, שכפי שכולם יודעים מאבד מערכו אחוזים גבוהים תוך שנים ספורות.
 
בדרך כלל כשמדובר בשכירות הדירות ישנות ומוזנחות ואילו בדירות משלנו אנו נוהגים לשפץ ולשמור על איכות גבוהה הרבה יותר שמאפשרת לנו איכות חיים גבוהה יותר בדירתנו. לעומת זאת שוכרים אינם צריכים להתמודד עם נזקים שנגרמים לדירה, כמו בלאי של צנרת, רטיבות בקירות ותקרה ועוד, שאז נופלת האחריות על בעליה של הדירה לתיקונם.
 
בעלות על דירה מכוונת בדרך כלל לטווח ארוך ואינה מתאימה למי שאינו יודע האם יעבור לגור במקום תוך זמן קצר או יעבור לעבוד במקום אחר. לעיתים במצב זה עדיך לשכור דירה עד שדברים מתבהרים.
 
למי שמחליף הרבה דירות שכורות, לדוג' מדי שנה, צפויות הוצאות מעבר מדי שנה ואולי אף של צביעה ושיפוץ קל של כל דירה אליה הוא נכנס לגור להתאמתה לצרכיו.
 
מהשיקולים שחלקם הובאו לעיל כל אחד מכם יחליט על פי טעמיו האם לרכוש את דירת מגוריו או להתגורר בשכירות.