מדריכים
  המדריך למכירת דירה
  המדריך לשוכר דירה
  איך למצוא את הדירה הנכונה
  אופציה להארכת תקופת השכירות
  בדיקת מצב הדירה
  בטחונות נפוצים לקיום החוזה
  דמי השכירות
  דע מול מי אתה עומד
  מחיר השכירות המלא
  עזיבת הדירה לפני סיום החוזה
  תיקונים שיפוצים והשבחת המושכר
  שיפור מעמד השוכרים משנת 2017
  המדריך לרכישת דירה מיד שניה
  המדריך למשקיע בנדל"ן
  המדריך לרוכש דירה מקבלן
  המדריך להתחדשות עירונית
המדריך לשוכר דירה
עזיבת הדירה לפני סיום החוזה

נהוג ששוכרים דירה לתקופה מוגדרת מראש, בדרך כלל שנה. לפעמים קורה מצב שאתם השוכרים מעוניינים לעזוב את הדירה לפני תום החוזה מכל מיני סיבות: מעבר לעיר אחרת, עבודה במקום אחר, פרידה מבן זוג או מעבר לגור עם בת זו ועוד. החיים דינמיים ולא תמיד אנו יכולים לצפות שנצטרך או נרצה לעבור דירה, לצורך זה עליכם לדאוג שיהיו סעיפים בחוזה המאפשרים את עזיבתכם.
 
 
עזיבה לפני תום חוזה ללא פיצוי
כדאי להכניס סעיף בחוזה שיאפשר לכם בהתראה של חודשיים שלושה לעזוב את הדירה בטרם סיום החוזה ולקבל את השקים שנתתם מראש או תשלומים ששולמו מראש בחזרה ללא שתצטרכו למצוא שוכרים אחרים. זה המצב הטוב ביותר שכן בעל הדירה יוכל למצוא שוכרים אחרים לשביעות רצונו ואתם תוכלו לעבור דירה. מצד שני מרבית בעלי הדירות לא יסכימו לסעיף מסוג זה שעלול תוך זמן קצר לגרום להם להוצאות בחיפוש אחר שוכרים חדשים.
 
 
סירוב בעל הדירה לשוכר אחר
ניתן להכניס סעיף שאומר שתוכלו לעזוב את הדירה לפני תום החוזה ובלבד שיימצא לדירה שוכר אחר לשביעות רצון המשכירים. במקרים שהגיעו לבית המשפט על בעלי הדירות להסביר מדוע סירבו לשוכרים אחרים שהבאתם אליהם. במידה והם לא הצליחו לשכנע את בית המשפט לסיבה טובה כמו אדם מעשן, או עם בעל חיים או ללא בטחונות, הם הפסידו את התיק והשוכרים קיבלו את כספם מיום העזיבה ועד לסוף החוזה.