מדריכים
  המדריך למכירת דירה
  למכור קודם או לקנות
  כיצד תמכרו לבד את דירתכם
  למה להשתמש בשירותי מתווך במכירת הדירה
  חובות המתווך כלפי המוכר בדירה שבתיווכו
  כמה מס נשלם בעת מכירת הדירה
  על מה כדאי למוכרים להקפיד בחוזה המכר
  דגשים למועד מסירת החזקה בדירה
  המדריך לשוכר דירה
  המדריך לרכישת דירה מיד שניה
  המדריך למשקיע בנדל"ן
  המדריך לרוכש דירה מקבלן
  המדריך להתחדשות עירונית
המדריך למכירת דירה
למכור קודם או לקנות

למכור קודם או לקנות

למי מכם שמשפר דיור ומתכוון למכור את דירתו הנוכחית על מנת לרכוש דירה אחרת במקומה צריך להחליט האם למכור קודם את דירתו ואז לרכוש דירה חדשה או שמא קודם לרכוש ואז למכור. התשובה לשאלה זו אינה פשוטה כפי שתראו בשתי הדוגמאות שלהלן. 

אדם שמכר את דירתו וכיום מחפש דירה לרכישה, עלול להיות לחוץ לרכוש דירה אחרת שכן מועד הפינוי קרוב והוא צריך למצוא לעצמו מקום מגורים אחר. לעומתו אדם שרכש דירה וכעת עומד למכור את דירתו אך לא מוצא קונים עלול לפגר בתשלומים עבור הדירה שקנה, להיות במצב שהוא משלם שתי משכנתאות במקביל ועלול להגיע למצב של מכירת דירתו הישנה במחיר נמוך יחסית ולחילופין אם לא מצליח למכור, לבטל את חוזה הרכישה ולהפסיד סכומי כסף גבוהים כתוצאה מכך.
 
באזור שבו יש היצע רב של דירות וביקוש נמוך יותר, מי שינסה למכור את דירתו ייתקל בקשיים שכן יש מיעוט של קונים ביחס למספר הדירות המוצעות למכירה. אם זה המצב באזור המגורים שלכם תינתן עדיפות למכירת הדירה הנוכחית ורק אחר כך לרכישה. לעומת זאת אם המצב הפוך, קריא אתם מתגוררים באזור שיש אליו ביקוש גבוהים ומאידך היצע הדירות שעומד למכירה נמוך יותר, הרי לא תתקשו למכור את הדירה. לגבי מצב השוק באזורכם כדאי להתייעץ עם סוכן נדל"ן.
 
מצבים בהם תעדיפו לרכוש דירה חדשה בטרם מכרתם את הישנה יכולים לנבוע מהעובדה שהחיפוש אחרי הדירה החדשה יהיה ללא לחץ זמן ותוכלו למצוא את הדירה המתאימה לכם ביותר. לפעמיים בעת רכישה מקבלן תקבלו מועד כניסה רחוק ותוכלו בצורה זו למצוא רוכשים לדירתכם ללא לחץ.
 
במידה ותבחרו באפשרות של מכירה קודם לרכישה כדאי יהיה לקבוע בחוזה המכר מועד פינוי גמיש ככל האפשר שיאפשר לכם זמן מספיק למצוא דירה ועד הכניסה אליה. אם מועד הפינוי גמיש אם מצאתם דירה לכניסה מיידית, הרי תוכלו להקדים המועד ולסיים מהר יותר את המעבר.
 
לסיכום יש ישנה עדיפות למכירת הדירה קודם לרכישה, אך זאת בתנאי שאתם יודעים כבר פחות או יותר איזו דירה אתם רוצים או לפחות איזור מגורים שכן אז תוכלו לסגור תקופה קצרה לאחר מכן על רכישת דירה חדשה.