מדריכים
  המדריך למכירת דירה
  המדריך לשוכר דירה
  המדריך לרכישת דירה מיד שניה
  איך לבחור הלוואת משכנתא
  כללים ברכישת דירה בעזרת תיווך
  אז כמה זה עולה לנו- מחיר הדירה הכולל
  מסלולי הלוואת משכנתא
  זהירות- זיכרון דברים
  מס רכישה
  בדיקת זכויות הקניין בטרם רכישת דירה
  מה עושים במועד קבלת הדירה
  בדיקות בועדות תכנון ובניה
  לקנות דירה או לשכור
  איך למצוא את הדירה הנכונה
  הבנק למשכנתאות- מסמכים נדרשים
  בתים משותפים- מידע שחשוב לדעת
  הערת אזהרה בטאבו וחשיבותה
  המדריך למשקיע בנדל"ן
  המדריך לרוכש דירה מקבלן
  המדריך להתחדשות עירונית
המדריך לרכישת דירה מיד שניה
לקנות דירה או לשכור

מי מכם ששכר דירה בעבר לא פגש מכר או הורה שאמר לו למה לך "לזרוק "כסף על שכירות, תרכוש דירה באמצעות החזר הלוואת משכנתא חודשי באותו הסכום ולאחר תקופה של כ- 20 שנה אתה תהיה בעלים בדירת מגוריך. לאותם אלה ניתן להפנות שאלה אחרת- מדוע לדעתכם עדיף ל"זרוק" כסף על ריבית של הלוואת משכנתא?
 
מבחינה כלכלית הוכח זה מספר רב של מחקרים מכבר כי רכישת דירה אינה בהכרח עסקה טובה יותר מאחרות ולעיתים ניתן בהשקעות אחרות להרוויח יותר. יחד עם זאת כשלוקחים את מגוון השיקולים שחלקם יובאו להלן, רואים שלא תמיד הבחירה האם לרכוש דירה מונעת רק משיקולים אלו ולעיתים ישנם שיקולים אחרים שגוברים.
 
שיקולים ברכישת דירה של ביטחון ושקט "ביתי מבצרי" חשובים למרב האנשים, למרות שמדובר בפיקציה בדרך כלל, שכן אם יש הלוואת משכנתא ובמידה ולא תעמדו בהחזר החודשי הבנק יוכל לממש את הדירה על מנת להחזיר לעצמו את החוב בתוספות ריבית. מימון הדירה משמעו הוצאתכם מהדירה בהליך משפטי ומכירתה למשהו אחר.


דירטיפ: חפשו מקומות שבהם המדינה מעניקה הנחות, ומבצעים ברכישת דירה, מה שיכול להטות את הכף לטובת כדאיות כלכלית לעסקת הרכישה.

 
 
בסוף שנת 2008 היינו עדים לנפילות חדות בשווקי הבורסה העולמית ולכניסה למיתון, דבר המחזיר אותנו לרוכשי הדירות שחשופים פחות לסיכונים גדולים. בדרך כלל נכסי נדל"ן שומרים על ערכם לאורך זמן ואף משביחים אותו.
 
עצם עמידה בהחזר הלוואת משכנתא חודשי גורם לנו לחסוך את כספנו, מה שאצל חלקנו הגדול לא היה קורה אלמלא היינו מוכרחים לשלם עבור ההלוואה מדי חודש באופן שוטף. אולי גם דבר עצם החזר ההלוואה מונע מאיתנו רכישות רעות הרבה יותר מבחינה כלכלית כמו רכישת רכב חדש, שכפי שכולם יודעים מאבד מערכו אחוזים גבוהים תוך שנים ספורות.


דירטיפ: מאז שנת 2008 ישנה הקלה במס הכנסה לחלק מרוכשי דירות עבור הוצאות שמשלמים בגין ריבית על הלוואת המשכנתא. למי שעומד בתנאי הזכאות מדובר בחסכון של עד אלפי שקלים בשנה.

 
 
בדרך כלל כשמדובר בשכירות הדירות ישנות ומוזנחות ואילו בדירות משלנו אנו נוהגים לשפץ ולשמור על איכות גבוהה הרבה יותר שמאפשרת לנו איכות חיים גבוהה יותר בדירתנו. לעומת זאת שוכרים אינם צריכים להתמודד עם נזקים שנגרמים לדירה, כמו בלאי של צנרת, רטיבות בקירות ותקרה ועוד, שאז נופלת האחריות על בעליה של הדירה לתיקונם.
 
בעלות על דירה מכוונת בדרך כלל לטווח ארוך ואינה מתאימה למי שאינו יודע האם יעבור לגור במקום תוך זמן קצר או יעבור לעבוד במקום אחר. לעיתים במצב זה עדיך לשכור דירה עד שדברים מתבהרים. למי שמחליף דירות מגורים לעיתים תכופות, צפויות הוצאות מעבר זמן קצב ואולי אף של צביעה ושיפוץ קל של כל דירה אליה הוא נכנס לגור להתאמתה לצרכיו.