מדריכים
  המדריך למכירת דירה
  למכור קודם או לקנות
  כיצד תמכרו לבד את דירתכם
  למה להשתמש בשירותי מתווך במכירת הדירה
  חובות המתווך כלפי המוכר בדירה שבתיווכו
  כמה מס נשלם בעת מכירת הדירה
  על מה כדאי למוכרים להקפיד בחוזה המכר
  דגשים למועד מסירת החזקה בדירה
  המדריך לשוכר דירה
  המדריך לרכישת דירה מיד שניה
  המדריך למשקיע בנדל"ן
  המדריך לרוכש דירה מקבלן
  המדריך להתחדשות עירונית
המדריך למכירת דירה
על מה כדאי למוכרים להקפיד בחוזה המכר

מוכרים את דירתכם- מזל טוב. רגע לפני החתימה על חוזה המכר להלן מספר דגשים חשובים להבנת החוזה ולהבטחה שבעסקה זו תהיו מוגנים ככל שניתן.
 
מחיר הדירה
הרעיון בקבלת תשלום הדירה גלום בכך שככל שהקונה יקדים תשלומים כך אתם יכולים להרוויח יותר ריבית על הכסף שאתם מקבלים. לכן תשדלו שכמה שיותר תשלומים ישולמו מוקדם יותר. תדאגו שהתשלום הראשון יהיה כמה שיותר גבוה ולפחות כ- 15% מערך הדירה, שכן במידה והקונה יפר את החוזה יהיה בידיכם סכום כסף לפיצוי ופעולות משפטיות לביטול החוזה.
 
הצמדה למדד
בנוסף ובאם מדובר בחוזה שמועד מסירת הדירה יותר מ-4 חודשים, מומלץ להוסיף סעיף הצמדה למדד על כספים שיתקבלו ואז אם המדד עולה תוכלו לקבל תוספת של אלפי שקלים למחיר הדירה בדרך זו.
 
אחריות שלכם על מצב הדירה כלפי הקונים
כשאדם רוכש דירה מקבלן יש אחריות של הקבלן על הדירה למשך תקופה של מספר שנים בהתאם לחוק המכר שעסוק בדאגה לקוני דירות שבדירותיהם התגלו ליקויים שמקורם בעבודת הקבלן או חומרים בהם השתמש. לא כך הדבר בעת רכישת דירה יד שנייה, שאז אתם המוכרים לא נושאים באחריות כלפי הקונה באשר לדירה, על פי חוק. תשדלו לדאוג שגם בחוזה לא יהיה הסדר שונה מזה שעלול לחייב אתכם בפיצוי הקונה בגין בעיות שעלולות להתגלות בדירה לאחר כניסתו, כך שמכירת הדירה תתבצע על פי המצב הקיים וללא אחריות מצידכם.
 
פיצוי מוסכם
מומלץ להכניס סעיף פיצוי מוסכם לגבי איחורים בתשלומים בגין הדירה.
 
מסירת הדירה
לא למסור את הדירה לפני שהקונים שילמו את מלוא הכספים לרבות פרעון התשלום האחרון בחשבונכם או בחשבון הנאמנות אצל עו"ד מטעמכם.
 
מיסים
להגדיר במפורש בחוזה אילו מיסים משלם כל אחד מהצדדים ואת מועד התשלום.
 
שכירת שירותי עו"ד
לא לשכוח לקחת עו"ד מומחה במקרקעין שייצג אתכם בעסקה.