מדריכים
  המדריך למכירת דירה
  המדריך לשוכר דירה
  איך למצוא את הדירה הנכונה
  אופציה להארכת תקופת השכירות
  בדיקת מצב הדירה
  בטחונות נפוצים לקיום החוזה
  דמי השכירות
  דע מול מי אתה עומד
  מחיר השכירות המלא
  עזיבת הדירה לפני סיום החוזה
  תיקונים שיפוצים והשבחת המושכר
  שיפור מעמד השוכרים משנת 2017
  המדריך לרכישת דירה מיד שניה
  המדריך למשקיע בנדל"ן
  המדריך לרוכש דירה מקבלן
  המדריך להתחדשות עירונית
המדריך לשוכר דירה
אופציה להארכת תקופת השכירות

אם אתם שוכרים דירה תבקשו להכניס סעיף שמאפשר לכם להאריך את חוזה השכירות לשנה נוספת. כך שבמידה ואתם מרוצים מהדירה והמיקום תוכלו להמשיך להתגורר בדירה אם יש לכם סעיף אופציה בחוזה השכירות לשנה נוספת.

 
 
אופציה למי
על מנת שסעיף האופציה יהיה אפקטיבי יש להקפיד על כך שהאופציה היא שלכם השוכרים, כך אם תחליטו לממש את האופציה, החוזה בדירה יוארך לשנה נוספת ואם תחליטו לעזוב את הדירה בתום החוזה ללא מימוש האופציה, לא תהיו מחויבים בדבר ותוכלו לפנות את הדירה עם סיום חוזה השכירות.
 
 
מועד מימוש האופציה
יש להכניס בחוזה מועד שעד אליו יהיה עליכם להודיע למשכיר על רצונכם במימוש האופציה או לחילופין שהאופציה תכנס באופן אוטומטי, אלא אם תודיעו לבעל הדירה שאין ברצונכם לממש אותה. סעיף זה מבטיח אתכם בכך שבעל הדירה לא יחפש לדירה שוכרים אחרים ויבקש להוציא אתכם מהדירה עם סיום החוזה.
 
 
דמי השכירות בתקופת האופציה
עליכם להקפיד שבסעיף האופציה יהיה רשום שדמי השכירות בתקופת האופציה יהיו זהים לתקופת השכירות הקודמת. במידה ובעל הדירה אינו מסכים לנוסח זה, ניתן לדוג' לנסח סעיף ביניים שאומר שדמי השכירות לא יעלו ביותר מ- 5% בתקופת האופציה או כל סעיף אחר שלא מעלה או מעלה מעט את דמי השכירות בתקופת האופציה. במידה ולא תכניסו סעיף כזה לחודש ותודיעו לבעל הדירה שאתם רוצים.
 
אופציה לרכישת הדירה
ניתן להכניס סעיף בחוזה שמאפשר לכם לרכוש את הדירה עם סיום חוזה השכירות או במהלכה בהתאם לתנאים שתסכימו עם בעל הדירה. יש להיזהר בניסוח סעיף זה שכן רשויות המס עלולות לראות בעסקה מעין זו שבסופו של דבר אופציית הרכישה ממומשת כעסקה שהמועד שלה הוא מועד חתימת חוזה השכירות